کودتا:

مشخصات بازی:

تعداد بازیکن: 2 – 6 نفر

زمان بازی: 30 – 60 دقیقه

رده سنی: 14+ سال

آینده‌ای نه‌چندان‌دور: یک طبقه‌ی اشرافی جدید، متشکل‌از مُدیران عاملِ چندملیتی سودجو، حکومت را در دست گرفته‌است. آزمندیِ آن‌ها و تسلطِ بی‌چون‌وچرای‌شان بر اقتصاد، زندگی مردُم -بجُز عده‌ای اندک از دُم‌کلفت‌ها- را در فقر و نااُمیدی فرو بُرده‌است.

اما از دلِ توده‌های مردُمِ تحتِ‌فشار، یک گروه پارتیزانیِ زیرزمینی با هدفِ براَندازیِ حُکامِ فاسد، قد علم کرده‌است. تلاش‌های مُتهورانه‌ی این شورشیان، باعثِ به‌وجود آمدنِ دودَستگی، نفاق و ضعف در مجامعِ حکومتیِ امپراتوریِ جدید شده و این حکومتِ فاسد را در آستانه‌ی فروپاشی قرار داده‌است. اما این اغتشاشات، برای شما، به‌عنوانِ یکی‌از اعضای بلندمرتبه‌ی دولت، فرصتی است مُغتنم تا با ایجادِ انحراف، تطمیع و فریب‌کاری، راهِ خود را به‌سوی قدرت مُطلق، باز کنید! برای تحققِ این هدف، باید نفوذِ رُقبای خود را از بین بُرده و آن‌ها را به ناکجاآباد، تبعید کنید!

در این روزگارِ مُلتهب، تنها یکی‌از شما می‌تواند دوام بیاورد…

کارت‌های شخصیت را با هم بُر زده و به هر بازیکن، 2 کارت بدهید. بازیکنان همواره می‌توانند به کارت‌های خود نگاه کنند ولی باید آن‌ها را به‌پُشت، پیشِ‌روی خود بگذارند. کارت‌های باقی‌مانده، به‌شکلِ یک ستونِ کارت‌کِشی در وسطِ محوطه‌ی بازی قرار گرفته و ستونِ “دربار” را تشکیل می‌دهند. به هر بازیکن، 2 سکه بدهید. سکه‌های هر بازیکن، همواره باید طوری قرار بگیرند که سایرِ بازیکنان بتوانند ببینند. سکه‌های باقی‌مانده را به‌عنوانِ “خزانه” در وسطِ محوطه‌ی بازی بگذارید. به هر بازیکن، 1 کارت چکیده‌ی قوانین بدهید (در صورت نیاز به راهنمایی، می‌توانید به آن‌ها رجوع کنید). لازم است بازیکنان، پیش‌از آغازِ بازی، کاملاً بر قوانینِ بازی و ویژگی‌های کارت‌ها مسلط شوند! بازیکنی که بازیِ قبلی را بُرده، بازی را آغاز می‌کند!!

هدف بازی، از بین بُردنِ نفوذِ تمامیِ رُقبا و تبدیل شدن به تنها بازمانده در نهادِ قدرت است. نفوذ : کارت‌هایی که به‌پُشت، پیشِ‌روی بازیکن قرار دارند، نشان می‌دهند که او بر روی کدام‌یک از بلندپایگانِ حکومت، نفوذ دارد. تصاویرِ روی این کارت‌ها، شخصیت‌هایی را که بازیکن بر روی‌شان نفوذ دارد و توانایی‌های آن‌ها را نشان می‌دهند.

هرگاه بازیکنی، یکی‌از شخصیت‌های تحتِ‌نفوذِ خود را از دست بدهد، باید یکی‌از کارت‌های خود را “رو” کند. کارت‌های “رو”شده، به‌همان‌شکل، تا پایانِ بازی، پیشِ‌روی بازیکن می‌مانند ولی دیگر هیچ سودی برای او نخواهند داشت! بازیکن، در هنگامِ از دستِ رفتنِ یکی‌از شخصیت‌های تحتِ‌نفوذش، می‌تواند تصمیم بگیرد که کدام‌یک از 2 کارت خود را “رو” کند.

بازیکنی که همه‌ی نفوذش -یعنی هر 2 کارت خود- را از دست بدهد، به ناکجاآبادی در دوردست، تبعید شده و از بازی خارج می‌شود!!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *