کتاب تفکر و سواد رسانه ای کلاس دهم – درس 8 – قسمت دوم:
به تکنیک ها و روشهایی که برای جلب نظر و توجه مخاطب و ایجاد اعتماد در او و شبیه سازی آمال و آرزوهای او و تحریک به انجام دادن کار موردنظر رسانه، مثل خرید یک محصول یا خدمات، رای ، سرمایه گذاری و … استفاده میشود، فنون اقناع گفته میشود که در مجموع دنبال قانع کردن مخاطب برای یکی از این موضوعات می باشند.
فنون اقناع به خودی خود مثبت یا منفی نیستند بلکه هدف از به کارگیری آنهامیتواند مثبت یا منفی باشد؛ تشخیص این نکته با شما است..
دراین درس ( یعنی درس هشتم تفکر و سواد رسانه ای ) با 3 فن جدید آشنا میشویم:
معادل سازی، پرسش های معلوم الجواب، تازگی، شواهد علمی
بدون دیدگاه