کتاب تفکر و سواد رسانه ای کلاس دهم – درس 8 – قسمت سوم:
به تکنیک ها و روشهایی که برای جلب نظر و توجه مخاطب و ایجاد اعتماد در او و شبیه سازی آمال و آرزوهای او و تحریک به انجام دادن کار موردنظر رسانه، مثل خرید یک محصول یا خدمات، رای ، سرمایه گذاری و … استفاده میشود، فنون اقناع گفته میشود که در مجموع دنبال قانع کردن مخاطب برای یکی از این موضوعات می باشند.
فنون اقناع به خودی خود مثبت یا منفی نیستند بلکه هدف از به کارگیری آنهامیتواند مثبت یا منفی باشد؛ تشخیص این نکته با شما است..
دراین قسمت از درس ( یعنی درس هشتم تفکر و سواد رسانه ای ) با 3 فن جدید آشنا میشویم:
راه‌حل های ساده، کاریزما، دروغ بزرگ، نوستالژی و شیب لغزان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *