دربانی یا دروازه بانی خبر در سواد رسانه ای
هر رسانه ای برای چگونگی انتخاب و چینش خبرها براساس دیدگاه ها و ارزش های خود عمل میکند.
دیدگاهها و ارزشهای تولیدکنندۀ پیام در انتخاب کلمات، تصاویر، صداها و همه ابزارهایی دخالت دارد که برای انتقال یک پیام رسانه ای به کار می رود. اما این ارزشها و دیدگاهها در نگاه اول و به راحتی قابل تشخیص نیست. مخاطب منفعل درصورتی که پیوسته در رویارویی با این گونه پیامها قرار گیرد، تحت تأثیر عقاید و ارزشهای سازندگان پیام قرار میگیرد و آنها را میپذیرد. به ویژه وقتی برخی دیدگاهها کمرنگ و بیا همیت انگاشته یا حذف شده باشد.
یکی از راهکارها و شیوه هایی که رسانه ها در انتقال پیام به کار میگیرند برجسته سازی است..
با درس 11 و نکاتش همراه باشید.
هر رسانه ای برای چگونگی انتخاب و چینش خبرها براساس دیدگاه ها و ارزش های خود عمل میکند.
دیدگاهها و ارزشهای تولیدکنندۀ پیام در انتخاب کلمات، تصاویر، صداها و همه ابزارهایی دخالت دارد که برای انتقال یک پیام رسانه ای به کار می رود. اما این ارزشها و دیدگاهها در نگاه اول و به راحتی قابل تشخیص نیست. مخاطب منفعل درصورتی که پیوسته در رویارویی با این گونه پیامها قرار گیرد، تحت تأثیر عقاید و ارزشهای سازندگان پیام قرار میگیرد و آنها را میپذیرد. به ویژه وقتی برخی دیدگاهها کمرنگ و بیا همیت انگاشته یا حذف شده باشد.
یکی از راهکارها و شیوه هایی که رسانه ها در انتقال پیام به کار میگیرند برجسته سازی است..
با درس 11 و نکاتش همراه باشید.
بدون دیدگاه