هر محتوایی قالب مناسب خود را نیاز دارد. تولیدکنندگان پیامهای رسانه ای هم با توجه به پیام مورد نظر و امکانات و محدودیتهای هر رسانه قالب مناسبی برای انتقال پیام انتخاب می کنند؛ مثلا در رسانه های چاپی امکان تعامل مستقیم و فوری با مخاطب وجود ندارد. سینما جای سخنرانی کردن نیست. انتشار متنهای طولانی در شبکه های اجتماعی جالب نیست یا برای اطلاع از آخرین اخبار، رادیو یا تلویزیون از کتاب مناسبتر است!
به عبارت دیگه ظرف (فرم) باید مناسب محتوا انتخاب بشه.
این موضوع درس نهم کتاب تفکر و سواد رسانه ای هست که دیدزا تقدیم شما میکنه.
بدون دیدگاه