برای مصرف رسانهها، هدف سواد رسانهای این است که بتواند مخاطب فعال، خلق، حقیقتجو، زیرک، گزینشگر و هوشمند تربیت کند. نه صرفا مصرفکنندهای منفعل، ساده و خام برای پیامهای رسانهای. از سوی دیگر برای تولید رسانهای باید مهندسی معکوس کرد. یعنی اول باید مخاطبشناسی دقیق، عمیق، جامع و مانعی داشت تا بتوان علایق، سلایق و نیازهای او را به درستی شناخت و با استفاده از شیوههای خلاقانه و هوشمندانە رسانهای، با چشمانی باز، درست به هدف زد.
دشواری مخاطبشناسی در این است که ما با پیچیدهترین و ناشناختهترین موجود خلقت روبهرو هستیم: انسان
این شما معلمان و دانش آموزان عزیز و این هم درس 12 تفکر و سواد رسانه ای دهم، با موضوع : مخاطب خاص
بدون دیدگاه